-->

streda 26. júna 2013

COOLTEA Mistral

Dnešný post bude možno trošku netradičný, ale veľmi ma oslovila novinka od značky čajov  Mistral. Určite ste už mnohí tieto nezvyčajné čajíky zaregistrovali, ale myslím si, že pre väčšinu to bude aj tak novinka.
Ja mám čaje veľmi rada. Hlavne bylinkové. V zime príjemne zahreje klasický horúci, ale viac preferujem čaje studené. Nepotrpím si na to, že si "ľadový čaj" musím kúpiť originálny a balený. Rada si uvarím čaj do väčšej nádoby aký chcem, dochutím podľa seba a nechám vychladiť. V lete je to jedno z mojich najobľúbenejších nápojov. Ale studený čaj pijem v podstate celoročne, hlavne ako nápoj k jedlu. 
Preto ma veľmi oslovila novinka od Mistralu, mimochodom od značky, ktorej čaje si mimoriadne cením pre kvalitu a chuť. Tieto čaje sú balené v klasických vrecúškach, aké všetci poznáme. Zalievajú sa  studenou vodou, pozor, nie však ľadovou. Po pár minútkach je dielo hotové a potom si už len pridáte cukor, vyžmýkate citrón, skrátka - dochutíte si ho ako klasický čaj. Ja som si pridala aj kocky ľadu, nech je tak, ako má byť:D Podotýkam, že aj keď bez cukru pijem len bylinkové čaje a ostatné mi chutia sladené, tento som si už sladiť nemusela. Vyhovoval mi tak ako bol, ale maškrtnejšie jazýčky cukor či med ocenia. 

Balenie obsahuje 15 pyramídových vrecúšok a píšu, že jedno vrecúško je na cca 0,2 dcl vody. Ja som si dala o jeden deciliter viac a v pohode. Príchuť som si vybrala citrón, ale v ponuke ich je viac (nepamätám si už aké). 

Na krabičke nájdete podrobný návod, ako si čaj pripraviť. 

Čo sa týka čajov, som dosť háklivá na zloženie. Rozhodne by som si nekupovala nič, čo sa ako čaj len tvári a príchuť mu dodávajú arómy. Ako som spomínala, milujem bylinkové čaje, preto si kupujem čaje, kde je konkrétna sušená bylina/ny, alebo nechám krabičku ležať pekne v obchode. 

Preto by som sa tu pozastavila. Ja osobne nemám rada chuť ibišteka a tu ho bolo cítiť popri citrusoch dosť výrazne. Rozhodne to však pokladám za PLUS, pretože to, že ja nemám rada ibištek je len môj osobný problém. Niekto rád má, niekto nie. Každopádne, ide o to, že táto bylina je v zložení na prvom mieste a podstatné je, že ho tam aj výrazne cítiť a o to predsa ide. 
Čiže, ibištekovo - citrusoví nadšenci, traste sa:D


Po otvorení krabičky nájdete ešte jedno ochranné vrecúško, v ktorom sú čajové pyramídy dokonale chránené.

Čajová pyramída sa na prvý ani na druhý pohľad v ničom nelíši od klasického čajového vrecúška, ktoré si zalejete horúcou vodou. 

Táto fotka je odfotená tesne po zaliatí čaju studenou vodou. 

A takto sa voda sfarbila a mierne zakalila po cca 8 až 10  minútach, teda po dobe, ktorú uvádza výrobca ako ideálny čas na lúhovanie. 
Z môjho pohľadu je tento čaj oproti klasickému iný v tom, že farbu má veľmi jemnú žltú, ktorá práve kvôli miernemu zakaleniu pôsobí intenzívnejšie. Klasické čaje sa nezvyknú zakaliť skoro vôbec. 

A tu je môj hotový drink. Kvôli testovaniu chuti som si ho nedochucovala ničím. Ako hovorím, cukor mi tam vôbec nechýbal, ale nakoľko razím heslo, keď už citrusové a kyslé, tak poriadne, rozhodne sa nebudem nabudúce brániť citrónu a citrónovej šťave.
Cena sa pohybuje do 2 €.
Ak to zhrniem, tak za mňa rozhodne palec hore a určite ochutnám aj ostatné príchute:))))
BON APPETIT! :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...